ပညာေရး အျမင္
=============
ပညာေရး ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရတယ္၊ နိမ့့္က်ခဲ့တယ္တဲ့ မွန္သပါ့။ ထပ္ျဖည့္ရမွာက ခုလည္းပ်က္ဆီးတုန္း၊ နိမ့့္က်တုန္းပါပဲ
`ဟ!!!! ပညာေရးနိမ့္က် မွာေပါ့ စစ္အာဏာ႐ွင္တို႔ ႏွစ္ငါးဆယ္ၾကာ ႐ိုက္ခ်ိဳး ဖ်က္ဆီးခဲ့တာပဲ´
အဲ့လိုေျပာတဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားကို ၾကည့္မိတယ္။ ပါးစပ္ဖ်ားက ေလဖ်န္း ဟိုအျပစ္ဆို ဒီအျပစ္ခ်နဲ႔ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ နိမ့္က်ပါတယ္ဆိုတဲ့ စနစ္ႀကီးကို အသက္႐ွည္ေအာင္ အသက္သြင္းလို႔.....
ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေနပါၿပီ တဲ့
ဘာမွမလုပ္မီ ရလဒ္က ေခ်ာင္ထဲအိပ္တုန္းရိွေသး ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳတဲ့သူကျပဳ......
Reform ဆိုတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတယ္ဆို တာ ပုံစံသစ္ေျပာင္းလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ နဂိုရိွရင္း အေဆာက္အအုံကို ေဆးထပ္သုတ္ျခင္း၊ တံခါသစ္တိုးခ်ဲ့ျခင္း၊ ျပတင္းေပါက္သစ္ ေဖာက္လုပ္ျခင္း လုပ္ေဆာင္သည္ႏွင့္ တူတယ္။ မူလအေဆာက္အအုံနဲ႔ အုတ္ျမစ္ကေတာ့ က်န္ရိွဆဲ၊ အသုံးျပဳျမဲပင္။
ကြၽန္ေတာ္ဆိုလိုသည္က ပညာေရးကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲၿပီဆိုေသာ္ျငား စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ႐ိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီး၍ စုတ္ျပတ္သတ္ေနသည္ ဆိုသည့္ စနစ္ႀကီးကို အုတ္ျမစ္အျဖစ္ ေက်ာမီွ၍ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ႐ုံႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအသစ္ ထြက္ေပၚလာမည္ မထင္။
ယခုလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို အလိုမရိွလ်ွင္ သို႔တည္းမဟုတ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအသစ္ ေပၚထြန္းလိုလ်ွင္ စုတ္ျပတ္ေနၿပီဆိုေသာ ပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေန႐ုံႏွင့္ မလုံေလာက္ႏိုင္ေပ။ ထိုစနစ္ေဟာင္းကို အေျခခံ ျပဳျပင္မေနဘဲ ပညာေရးစနစ္သစ္ကို လုံးလုံးလ်ားလ်ား ေျပာင္းလဲ အသုံးျပဳရမည္။ စနစ္ေဟာင္းကို အေျခခံ ျပဳျပင္ေျပာင္လဲ ေန႐ုံနဲ႔ေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေဟာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ ေဟာင္း၊ ဓေလ့ ထုံးစံေဟာင္း၊ အေတြးအေခၚေဟာင္း ေတြကို လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္မယ့္ ေက်ာင္းသား/သူ ေတြပဲ ေမြးထုတ္ေပးတဲ့ စနစ္ႀကီးပဲ ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။
ဟိုအျပစ္ခ် ဒီလက္ညိွးထိုးႏွင့္ ထိုထို မေကာင္းဟု ယူဆေသာ စနစ္ကိုသာ အုတ္ျမစ္ထား၍ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေန၍ကား လုံးဝသစ္လြင္ေကာင္းမြန္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသစ္ ထြက္ေပၚလာႏိုင္မဟုတ္။ လူပိန္းႀကိဳက္ `တန္းတူညီမ်ွ အခြင့္ေရး´တဲ့ မူႀကိဳေက်ာင္းသားခ်င္းတူေပမယ့္ ေတာရြာက မူႀကိဳေက်ာင္းသား အခြင့္ေရး နဲ႔ ၿမိဳ႕က မူႀကိဳေက်ာင္းသား အခြင့္ေရး တန္းတူညီမ်ွ မျဖစ္တာကို မ်က္စိမိွတ္ ေအာ္ခ်င္ေနတုန္း......
အျပစ္ေတြေထာက္ၾကရင္း အသစ္သစ္ကို မၾကံဘဲ မေကာင္းတဲ့ အေဟာင္းအုတ္ျမစ္ႀကီးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေနသ၍ ကေမာက္ကမ ကေတာက္ကဆ................
ပညာေရးမွာ လူသား အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ဖို႔၊ ကမၻာေလာကႀကီးကို ခ်စ္တတ္ဖို႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြကို ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ ေပးရမယ္တဲ့။
ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ၊ စီမံခ်က္ေတြက စကၠဴ ထက္မွာ အမိုက္စား လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက ငါးေျခာက္ျပားသာသာ။
ပညာေရးစနစ္က က်က္ေျဖ ရမွတ္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေပၚ မူတည္ ေတာ္တယ္၊ ညံ့တယ္ အဆင့္ေတြခြဲလို႔ ကေလးေတြကို သူ႔ထက္ငါ သာေအာင္ ၊ သူ႔ထက္ငါ ပထဆုဆိုတာကိုရဖို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ေစတယ္။
ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြမွာ တစ္ဦးထက္တစ္ဦး သာလြန္ဖို႔ မနာလိုစိတ္၊ မုန္တီးစိတ္ေတြကို တြန္းအားျဇစ္ေစတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာ ပညာေရးက ကေလးေတြကို လူအခ်င္းခ်င္း ေလးစားခ်စ္ခင္ဖို႔၊ ကမၻာေလာကႀကီးကို ခ်စ္တတ္ဖို႔ သင္ေပးေနမယ့္ ပညာေရးစနစ္က ယွဥ္ၿပိဳင္မႈအေျချပဳစနစ္အုတ္ျမစ္ႀကီးေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတုန္းပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ ရလဒ္ မ်ွေျခလုံးဝ ျဖစ္လာမည္မဟုတ္ေခ်။....
ပညာေရးပါရဂူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပမယ့္အမွန္တကယ္ေျပာင္းလဲ လို၍ ့္ ျမင္သမ်ွ ေဝမွ်ျခင္းသာ.....
ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမတိုင္း ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ အျမတ္ထုတ္ခံ မျဖစ္ေစနဲ႔(ဆက္လက္၍ ျမင္သမ်ွ ေဆြးေႏြးရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္)
Moe Myint Oo
No comments:
Post a Comment