Friday, January 20, 2017

ပညာ​ေရးအျမင္​

ပညာ​ေရး အျမင္​
=============

ပညာ​ေရး ဖ်က္​ဆီးခံခဲ့ရတယ္​၊ နိမ့္​့က်ခဲ့တယ္​တဲ့ မွန္​သပါ့။ ထပ္​ျဖည္​့ရမွာက ခုလည္​းပ်က္ဆီးတုန္​း၊ နိမ့္​့က်တုန္​းပါပဲ

`ဟ!!!! ပညာ​ေရးနိမ္​့က် မွာ​ေပါ့ စစ္​အာဏာ႐ွင္​တို႔ ႏွစ္​ငါးဆယ္​ၾကာ ႐ိုက္​ခ်ိဳး ဖ်က္​ဆီးခဲ့တာပဲ´
အဲ့လို​ေျပာတဲ့ လူ​ေတာ္​​ေတာ္​မ်ားကို ၾကည္​့မိတယ္​။ ပါးစပ္​ဖ်ားက ​ေလဖ်န္​း ဟိုအျပစ္​ဆို ဒီအျပစ္​ခ်နဲ႔ သူတို႔ ကိုယ္​​တိုင္​ နိမ္​့က်ပါတယ္​ဆိုတဲ့ စနစ္​ႀကီးကို အသက္​႐ွည္​​ေအာင္​ အသက္​သြင္​းလို႔.....

ပညာ​ေရးစနစ္​ ျပဳျပင္​​ေျပာင္​းလဲ ​ေနပါၿပီ တဲ့
ဘာမွမလုပ္​မီ ရလဒ္​က ​ေခ်ာင္​ထဲအိပ္​တုန္​းရိွ​ေသး ခ်ီးက်ဴး​ေထာပနာျပဳတဲ့သူကျပဳ......

Reform ဆိုတဲ့ ျပဳျပင္​​ေျပာင္​းလဲတယ္​ဆို တာ ပုံစံသစ္​​ေျပာင္​းလိုက္​ျခင္​းသာ ျဖစ္​တယ္​။ နဂိုရိွရင္​း အ​ေဆာက္​အအုံကို ​ေဆးထပ္​သုတ္​ျခင္​း၊ တံခါသစ္​တိုးခ်ဲ့ျခင္​း၊ ျပတင္​​းေပါက္​သစ္​ ​ေဖာက္​လုပ္​ျခင္​း လုပ္​​ေဆာင္​သည္​ႏွင္​့ တူတယ္​။ မူလအ​ေဆာက္​အအုံနဲ႔ အုတ္​ျမစ္​က​ေတာ့ က်န္​ရိွဆဲ၊ အသုံးျပဳျမဲပင္​။
ကြၽန္​​ေတာ္​ဆိုလိုသည္​က ပညာ​ေရးကို ျပဳျပင္​ ​ေျပာင္​းလဲၿပီဆို​ေသာ္​ျငား စစ္​အစိုးရ လက္​ထက္​တြင္​ ႐ိုက္​ခ်ိဳးဖ်က္​ဆီး၍ စုတ္​ျပတ္​သတ္​​ေနသည္​ ဆိုသည္​့ စနစ္​ႀကီးကို အုတ္​ျမစ္​အျဖစ္​ ​ေက်ာမီွ၍ ျပဳျပင္​​ေျပာင္​းလဲ႐ုံႏွင္​့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္​းအသစ္​ ထြက္​​ေပၚလာမည္​ မထင္​။
ယခုလူ႔အဖြဲ႔အစည္​းကို အလိုမရိွလ်ွင္​ သို႔တည္​းမဟုတ္​ လူ႔အဖြဲ႔အစည္​းအသစ္​ ​ေပၚထြန္​းလိုလ်ွင္​ စုတ္​ျပတ္​​ေနၿပီဆို​ေသာ ပညာ​ေရးစနစ္​ကို ျပဳျပင္​​ေန႐ုံႏွင္​့ မလုံ​ေလာက္​ႏိုင္​​ေပ။ ထိုစနစ္​​ေဟာင္​းကို အ​ေျခခံ ျပဳျပင္​မ​ေနဘဲ ပညာ​ေရးစနစ္​သစ္​ကို လုံးလုံးလ်ားလ်ား ​ေျပာင္​းလဲ အသုံးျပဳရမည္​။ စနစ္​​ေဟာင္​းကို အ​ေျခခံ ျပဳျပင္​​ေျပာင္​လဲ ​ေန႐ုံနဲ႔​ေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္​း​ေဟာင္​း၊ ယဥ္​​ေက်းမႈ ​ေဟာင္​း၊ ဓ​ေလ့ ထုံးစံ​ေဟာင္​း၊ အ​ေတြးအ​ေခၚ​ေဟာင္​း ​ေတြကို လက္​ဆင္​့ကမ္​း သယ္​​ေဆာင္​မယ္​့ ​ေက်ာင္​းသား/သူ ​ေတြပဲ ​ေမြးထုတ္​​ေပးတဲ့ စနစ္​ႀကီးပဲ ျဖစ္​​ေနဦးမွာပဲ။

ဟိုအျပစ္​ခ် ဒီလက္​ညိွးထိုးႏွင္​့ ထိုထို မ​ေကာင္​း​ဟု ယူဆ​ေသာ စနစ္​ကိုသာ အုတ္​ျမစ္​ထား၍ အမည္​အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္​ ျပဳျပင္​​ေျပာင္​းလဲ ​ေန၍ကား လုံးဝသစ္​လြင္​​ေကာင္​းမြန္​​ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္​းသစ္​ ထြက္​​ေပၚလာႏိုင္​မဟုတ္​။ လူပိန္​းႀကိဳက္​ `တန္​းတူညီမ်ွ အခြင္​့​ေရး​´​တဲ့ မူႀကိဳ​ေက်ာင္​းသားခ်င္​းတူ​ေပမယ္​့ ​ေတာရြာက မူႀကိဳ​ေက်ာင္​းသား အခြင္​့​ေရး နဲ႔ ၿမိဳ႕က မူႀကိဳ​ေက်ာင္​းသား အခြင္​့​ေရး တန္​းတူညီမ်ွ မျဖစ္​တာကို မ်က္​စိမိွတ္​ ​ေအာ္​ခ်င္​​ေနတုန္​း......
အျပစ္​​ေတြ​ေထာက္​ၾကရင္​း အသစ္​သစ္​ကို မၾကံဘဲ မ​ေကာင္​းတဲ့ အ​ေဟာင္​းအုတ္​ျမစ္​ႀကီးကို ျပဳျပင္​​ေျပာင္​းလဲ ​ေနသ၍ က​ေမာက္​ကမ က​ေတာက္​ကဆ................

ပညာ​ေရးမွာ လူသား အခ်င္​းခ်င္​း ခ်စ္​ခင္​ဖို႔၊ ကမၻာ​ေလာက​ႀကီးကို ခ်စ္​တတ္​ဖို႔ ရင္​​ေသြးငယ္​​ေတြကို ​ေလ့က်င္​့ပ်ိဳး​ေထာင္​ ​ေပးရမယ္​တဲ့။
​ေကာင္​းမြန္​ျမင္​့ျမတ္​တဲ့ ရည္​ရြယ္​ခ်က္​​ေတြ ၊ စီမံခ်က္​​ေတြက စကၠဴ ထက္​မွာ အမိုက္​စား လုပ္​​ေဆာင္​ခ်က္​​ေတြက ငါး​ေျခာက္​ျပားသာသာ။
ပညာ​ေရးစနစ္​က က်က္​​ေျဖ ရမွတ္​​ယွဥ္​ၿပိဳင္​မႈ​ေပၚ မူတည္​ ​ေတာ္​တယ္​၊ ညံ့တယ္​ အဆင္​့​ေတြခြဲလို႔ က​ေလး​ေတြကို သူ႔ထက္​ငါ သာ​ေအာင္​ ၊ သူ႔ထက္​ငါ ပထဆုဆိုတာကိုရဖို႔ ယွဥ္​ၿပိဳင္​​ေစတယ္​။
ယွဥ္​ၿပိဳင္​မႈ​ေတြမွာ တစ္​ဦးထက္​တစ္​ဦး သာလြန္​ဖို႔ မနာလိုစိတ္​၊ မုန္​တီးစိတ္​​ေတြကို တြန္​းအားျဇစ္​​ေစတယ္​။

ကြၽန္​​ေတာ္​ဆိုလိုခ်င္​တာ ပညာ​ေရးက က​ေလး​ေတြကို လူအခ်င္​းခ်င္​း ​ေလးစားခ်စ္​ခင္​ဖို႔၊ ကမၻာ​ေလာက​ႀကီးကို ခ်စ္​တတ္​ဖို႔ သင္​​ေပး​ေနမယ္​့ ပညာ​ေရးစနစ္​က ယွဥ္​ၿပိဳင္​မႈ​အ​ေျချပဳစနစ္​အုတ္​ျမစ္​ႀကီး​ေပၚမွာ တည္​​ေဆာက္​ထားတုန္​းပဲ။

ဒါ့​ေၾကာင္​့ ရည္​မွန္​းခ်က္​နဲ႔ ရလဒ္​ မ်ွ​ေျခလုံးဝ ျဖစ္​လာမည္​မဟုတ္​​ေခ်။....

ပညာ​ေရးပါရဂူတစ္​​ေယာက္​ မဟုတ္​​ေပမယ္​့အမွန္​တကယ္​​ေျပာင္​းလဲ လို၍ ္​့ ျမင္​သမ်ွ ​ေဝမွ်ျခင္​းသာ.....

​ေက်ာင္​းဆရာ/ဆရာမတိုင္​း ႏိုင္​ငံ​ေရးသမား​ေတြရဲ႕ အျမတ္​ထုတ္​ခံ မျဖစ္​​ေစနဲ႔(ဆက္​လက္​၍ ျမင္​သမ်ွ ​​ေဆြး​ေႏြးရန္​ ရည္​ရြယ္​ထားသည္​)

Moe Myint Oo

No comments:

Post a Comment