Friday, December 9, 2016

ပညာတတ္တစ္ေယာက္၏ တန္ဘိုး

၁။ ပညာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ အျမင္တစ္ခုကို ဘက္တစ္ဘက္ကတင္ျပပါမယ္။
၂။ ငယ္စဥ္တုန္က ၾကားဖူးခဲ႕တဲ႕ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ရွိပါတယ္။ ေက်းလက္က လူငယ္ တစ္ေယာက္က ျမိဳ႕တက္ၿပီး ပညာသင္ယူတယ္။
တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕ရၿပီး ရြာျပန္လာတယ္။ အားလံုးက ဂုဏ္ယူေပ်ာ္ရႊင္ၾကလို႕ ရြာဦးေက်ာင္က ဆရာေတာ္႕
ဆီသြားကန္ေတာ႕တယ္။ဆရာေတာ္ကလည္း ၀မ္းသာအားရ မင္းတကၠသိုလ္ႀကီးက ဘာပညာေတြသင္လာ ခဲ႕သလဲ။ တပည္႕ေတာ္
ဒႆနိကေဗဒ ပညာရပ္နဲ႕ဘြဲ႕ရခဲ႕ပါတယ္ဘုရား။ `ေအး.....ေကာင္း၊ အေတာ္ဘဲ ငါ႕ေက်ာင္းက တိုင္ကပ္နာရီႀကီး ပ်က္ေနတာ
တစ္လေလာက္ရွိၿပီ။အဲ႕ဒါ ျပင္ေပးခဲ႕စမ္းကြာ´ လို႕ ဆရာေတာ္က မိန္တယ္။ ဒီပံုျပင္က အေတာ္ၾကာပါၿပီ။ဆက္စဥ္းစားလို႕ရပါတယ္။
ျမန္မာစာ နဲ႕သို႕မဟုတ္ အဂၤလိပ္စာနဲ႕၊ သမိုင္းနဲ႕ဘြဲ႕ ရခဲ႕ရင္လည္း နာရီေတာ႕ ျပင္တတ္မယ္မဟုတ္ေပဘူး။

၃။ ဒီေန႕ပို႕စ္ေမာ္ဒန္ေတြ ေျပာၾကဆိုၾက အေခၚအေျပာ ရွိေနၾကတာေတြ အကုန္လံုးနီးပါး ေထာ္ေလာ္ကန္႕လန္႕ေတြပါဘဲ။
သူတို႕အလိုအရ ပညာဆိုတာ လက္ေတြ႕အသံုး၀င္ဖို႕လိုတယ္။ Functional လို႕ဆိုၾကတယ္။ သိဖို႕ထက္ အသံုးခ်ဖို႕ က
ပိုအေရးၾကီးတယ္။အသံုးခ်လို႕ရမွပညာ။ ေပၚလစီအရလည္း ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ ေလ႕က်င္႕သင္ၾကားမႈ စာေတြကို အေလးေပးတယ္။
လက္ေတြ႕အသံုးခ်တန္ဘိုးကို ပိုအေလးထားတယ္။ သိရံုသက္သက္ Abstract သေဘာသက္သက္မဟုတ္ေတာ႕ဘူး
လက္ေတြ႕ကိစၥပဓာန ပရကၠတစ္ Pragmatic သေဘာပါလာၿပီ ဒါစဥ္းစာစရာပါ။ ဒါေပမယ္႕......။

၄။ ပညာကိစၥေျပာၾကရင္........။ တရားမွ်တမႈရွိတာနဲ႕မရွိတာ၊ လြတ္လပ္တာနဲ႕ မလြတ္လပ္တာ ၿငိမ္းခ်မ္းတာနဲ႕ ၊မၿငိမ္းခ်မ္းတာ
၊အခြင္႕အေရး ညီတူညီမွ်ရတာနဲ႕ မရတာ၊ ျဖဴစင္တာနဲ႕ မျဖဴစင္တာ ၊ အဲဒီတန္ဘိုးေတြကို အေသအခ်ာေကာင္းစြာ သိတာဟာ
ပညာပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္အဲ႕ဒီလို အယူရွိပါတယ္။ ဆက္ၿပီးစဥ္းစားရင္ပညာကိစၥမွာ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ရွိပါတယ္။ ကတၱားပိုင္း နဲ႕ ကမၼပိုင္း။
ပညာကိုသင္ၾကားပို႕ခ်ျခင္းဟာ ကတၱားပိုင္းပါဘဲ။ ဆရာေတြပါမယ္။ပညာေရးအယူအဆ ပညာေရးမူ၀ါဒ ပညာရွင္အဖြဲ႕အစည္း
ေတြနဲ႕အစိုးရပါ၀င္ပါတယ္။ ကမၼပိုင္း(ကံ)ပိုင္းမွာေတာ႕ ပညာခံယူတဲ႕ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြပါဘဲ။ သူတို႕အျမင္ ကမၼပိုင္း(ကံ)မွာ
ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ အနာဂတ္ဆိုတာ ပါေနပါတယ္။ကေလးသူငယ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ လူငယ္ေတြကိုသာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေနတာပါ။
အဲဒီလိုကတၱား ကမၼ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပညာကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ၾကရပါတယ္။ အထက္က စကားစဥ္နဲက ဆက္ရင္
တရားမွ်တျခင္း၊မမွ်တျခင္း လြတ္လပ္ျခင္း၊ မလြတ္လပ္ျခင္း၊ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ မျငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ အခြင္႕တူညီမွ်ရျခင္း မရျခင္း၊ ျဖဴစင္ျခင္း၊
မျဖဴစင္ျခင္း ဆိုတဲ႕ တန္ဘုိးေတြကို အေသအခ်ာ ေကာင္းစြာသိတဲ႕သူက ကေလးသူငယ္မ်ားအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံ႕အနာဂတ္
ကိုအဲ႕ဒီတန္ဘိုးေတြ ႏႈန္းစံေတြကိုသိေအာင္ သင္ၾကားပို႕ခ်တာဟာ ပညာေရးကိစၥ ေဆာင္ရြက္ျခင္းပါဘဲ။

၅။ ပညာရဲ႕ တရားကိုယ္သေဘာက  အထက္က တင္ျပခဲ႕တဲ႕ ၊အျဖဴနဲ႕ အမည္းကိုေကာင္းစြာခြဲျခားတတ္ျခင္း ခြဲျခားသိျခင္း
ပါဘဲ။လူသားရဲ႕အျမင္႕ဆံုးေသာ ႏႈန္းစံ၊ လူျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အျမင္႕ဆံုးေသာ လကၡဏာရပ္ လူရဲ႕အျမင္႕ဆံုးေသာ တန္ဘိုးေတြကို ခြဲျခားသိျခင္း လို႕လည္းဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕အဲ႕ဒါေတြကို သိရံုသက္သက္ ဟာ Abstract ျဖစ္တယ္။ ေရေပၚက အရုပ္ပါဘဲ။ အဲဒီႏႈန္းစံေတြ
တန္ဘိုးေတြကို လက္ေတြ႕ ရယူဘို႕တည္ေဆာက္ဘို႕ အေရးၾကီးလွပါတယ္။ ပို႕စ္ေမာ္ဒန္ေတြ ဒီေန႕ ေျပာေနၾကတဲ႕ Function အသံုး ၊
Functional Value အသံုးတန္ဘုိးတို႕နဲ႕ ႏိႈ္င္းယွဥ္ခ်ိန္ၾကည္႕သင္႕ပါတယ္။ သေဘာအခ်ဳပ္ကေတာက တရားမွ်တတဲ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း
လြတ္လပ္တဲ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အခြင္႕အေရးမွန္သမွ် ဟာ တူညီမွ်ခံစားခြင္႕ရွိၾကတဲ႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကို
တည္ေဆာက္ရာမွာ ပညာက  လက္ရင္ ပဓာန အဓိက ပါ၀င္ေနပါတယ္။

၆။ စကားစဥ္ကိုခ်ဳပ္ရရင္ ..........ပညာရဲ႕တန္ဘိုးဆိုတာ သို႕မွမဟုတ္ သေဘာတူထား ၿပီးေျပာရင္ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဘိုး
ဆိုတာ သူ႕လူအဖြဲ႕အစည္းကို လူသားတို႕ရဲ႕ အျမင္႕ဆံုးႏႈန္းစံ တန္ဘိုးမ်ားျဖစ္တဲ႕ တရားမွ်တျခင္း လြတ္လပ္ျခင္း
ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းခြင္႕တူညီမွ်ရျခင္း ျဖဴစင္ျခင္းေတြနဲ႕ ျပည္႕စံုေအာင္ တည္ေဆာက္ ထူေထာင္ရာမွာ သူဘယ္ေလာက္ဘယ္ပံုဘယ္နည္း
ပါ၀င္ႏိုင္တယ္။ ပါ၀င္တယ္ဆိုတဲ႕ အေပၚမွာ မူတည္ပါေၾကာင္း.......... ကၽြန္ေတာ္ ထုိသုိ႕အယူရွိပါေၾကာင္း။

Credit
ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္

                   မိုးျမင့္ဦး

No comments:

Post a Comment